Máslový sirup

Na tento sirup jsem narazila, když jsem zkoušela najít recept na máslový ležák z Harryho Pottera. Samotný máslový ležák mě ovšem moc nezaujal. Ze začátku ušel, ale po vypité sklenici mi chutnal jako zvratky a myslím, že to bylo tím jablečným ciderem. Každopádně máslový sirup, který je k tomu zapotřebí je naprosto úžasná věc. Mám ho normálně v lednici už měsíc, a kromě toho, že ho používám jako balzám na nervy (stejně jako Martini, vaječňák a jiné poklady ledničky), přidávám si ho do kávy, černého čaje, jako polevu na dezert nebo zmrzlinu, do krému, jogurtů, ovesné kaše atd...
Zde je recept:
4 lžíce másla
asi tři čtvrtě hrnku cukru
100ml smetany 33%
Vanilkové aroma

Máslo a cukr rozpustíme na té nejmenší plotýnce a na tom nejmenším plameni. Přidáme 2 polévkové lžíce smetany a za stálého míchání vaříme asi 4 minuty. Když jsem to dělala poprvé nestála jsem u toho se stopkami. Prostě plus mínus okolo 4 minut. Tím jak cukr bude karamelizovat, směs bude lehce tmavnout, do takové světle oranžové 🙂. Jakmile to bude mít tu správnou barvu, vypneme sporák a vmícháme zbytek šlehačky a pár kapek vanilkové aroma. Nalijeme do skleničky a dáme vychladnout. V lednici to ztuhne na konzistenci salka. 

Komentáře